Op 2 december 1999 is Intercity Management opgericht als Nederlandse deelneming van een Zweedse beursgenoteerde onderneming in Vastgoedbeleggingen.
Intercity Management vestigde zich op Schiphol en functioneerde als houdster- en beheermaatschappij voor de Zweedse Vastgoed deelnemingen in Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.
In 2002 besloot de Zweedse directie alle deelnemingen en het Vastgoed in de hiervoor genoemde landen te verkopen. De directie van Intercity Management kwam vervolgens een management buy-out overeen. Met de verzelfstandiging van de onderneming ontstond de mogelijkheid om nieuwe cliënten te werven. Het Zweedse Vastgoed bleef bij Intercity Management in beheer en de cliëntenportefeuille groeide. Met de toenemende cliëntenportefeuille en de daarbij behorende activiteiten besloot Intercity Management om in 2008 te verhuizen naar de Jupiterstraat 67 in Hoofddorp.
Om het brede scala aan activiteiten als dienstverlener voor de Vastgoedbranche duidelijker weer te geven is in 2016 besloten om de bedrijfsnaam te wijzigen naar Intercity Real Estate Management. Het nieuwe beeldmerk visualiseert de drie belangrijkste pijlers, namelijk Asset Management, Property Management en Accountancy.
Onze huidige locatie is Beech Avenue 54-98 1119 PW Schiphol-Rijk.
Door de jaren heen groeide het personeelsbestand mee met de toenemende cliëntenportefeuille. Intercity Real Estate Management is als dienstverlener gegroeid naar een volwaardige Vastgoedbeheerder waarbij de klanten volledig ontzorgd worden. Dit op het gebied van Asset Management, Property Management en Financiële administratie inclusief fiscale aangiftes (waaronder BTW en VPB) en Financiële jaarverslaggeving van zowel Vastgoedbeleggingen als (Holding-) vennootschappen. Met een professioneel team staat Intercity Real Estate Management als dienstverlener dagelijks klaar voor het verzorgen van het Vastgoed van haar klanten waarbij het persoonlijk contact een belangrijk element is.
Intercity Real Estate Management biedt u totaal-management van uw vastgoed. Naast het Commercieel, Technisch en Financieel Management van uw vastgoed, regelen wij ook alle fiscale aspecten. Dat scheelt in de kosten en houdt de lijnen kort.